Ervaringen flemmy training

Ervaringen flemmy training van ouders, docenten en kinderen

Graag delen wij onderstaande ervaringen van ouders, docenten en kinderen met jullie:

Kinderen

‘Ik word altijd zo blij van deze training!’

‘Mag ik nog een keer meedoen, het is zooo leuk!’

‘Dit zou een vak op school moeten zijn.’

‘Elke keer als ik reken, wordt het paadje in mijn hersenen sterker, hoe fijn is dat.’

‘Jullie hebben mij geholpen met hoe je je gedachten kunt veranderen en het is een groot succes geworden! Bijvoorbeeld als je boos bent, kun je zo weer blij en vrolijk worden.  Het werkt altijd! Ik vind het super gaaf dat jullie dit soort lessen geven. Als jullie een cijfer voor deze baan zouden halen, zouden jullie een dikke 10 halen! Jullie waren super aardig, lief en behulpzaam. Jullie mogen echt super trots op jezelf zijn, want jullie hebben het verdiend.’

Ouders

‘Kinderen leren in deze training vaardigheden waar zij de rest van hun leven veel aan hebben. Door op school aandacht te besteden aan de kracht van gedachten, leren kinderen al op jonge leeftijd dat zij hun gedachten kunnen beïnvloeden.’

‘Dit kan ik niet, wordt: dit kan ik nog niet, maar ik ben het aan het leren.’

Hai Fleur en Meike,
Mijn man zei vanochtend: iedereen zou deze training moeten doen.
Waarop onze zoon zei: nee, dat zou niet goed zijn, dan zou er niemand meer pijn
hebben en dan voel je niet meer dat het beter wordt…
😉
Nou ja, zeg!

Dank voor alle uitleg gisteren, het was heel inspirerend.

Docenten

Jeroen Oomen, directeur Peetersschool, Amsterdam: ‘Inmiddels al enige jaren in dit vak weet ik hoe belangrijk het is niet alleen een accent op de cognitieve ontwikkeling van kinderen te leggen, maar vooral energie en tijd te stoppen in hun emotionele – en sociale denkpatronen en ontwikkeling. Het klinkt simpel en misschien zelfs cliché als ik zeg dat kinderen beter presteren en een beter mens worden als zij gewezen worden op hun talenten en geholpen worden in de ontwikkeling van hun bewustzijn. Echter in de praktijk, waarin we vandaag de dag steeds meer van de kinderen vragen, zien we nog vaak genoeg dat kinderen zichzelf moeilijk weten te stimuleren en bezwijken onder de druk waardoor ook faalangst geen onbekend gevolg is.  En dat, terwijl we weten dat kinderen in beginsel zo graag willen leren. Om dat laatste weer te bewerkstelligen moeten we werken aan de mindset van kinderen, ze leren om problemen niet uit de weg te gaan maar positief te benaderen als uitdaging, ze leren dat fouten niet erg zijn, maar juist om van te leren.

Het programma ‘positief denken kun je leren’  richt zich precies op dit fenomeen en wij hebben met veel genoegen het programma mogen inzetten op onze school, onder begeleiding van Meike van Til en Fleur van Meeuwen. Het is een aanrader voor alle basisscholen die het belang onderstrepen om kinderen vanuit een positieve mindset de uitdaging aan te laten gaan. Wij hebben gemerkt dat iedere opgave een avontuur kan worden, iets wat past binnen onze kernwaarden.’